20090102

Selamat Tahun Baru

Seperti tahun2 sebelum ini.. Aku cuba lari typicality. Cuba berlagak cool kononnya.. Aku tidak punya azam baru, bagi aku tiap2 hari mendatang merupakan detik kritikal dalam hidup aku. Setiap hari aku merancang untuk hari berikutnya. Aku cuba untuk tidak merancang sekali dalam setahun. Itu lah aku.. Seorang yang penuh dengan perancangan masa hadapan. Sampai terkadang leka dengan leteran leturer dek memikirkan masa depan. Haih, kritikal kritikal.


Namun, 2008 yang baru masuk hari kedua ditinggalkan memberi titik noktah baru dalam hidup aku. Bila difikir jitu, boleh tergelak kadang2.. Ia mungkin boleh dibahagi kepada dua semester penting.. Di mana kedua2 portion dalam setahun itu menjadikan aku lebih dewasa. Sekurang kurangnya aku bangga aku dapat menimba 1001 pengajaran pada tahun 2008. Tentang sahabat, kekasih, keluarga dan yang paling penting siapa diri aku yang sebenarnya.


Suku pertama 2008 merupakan semester kekecewaan melampau aku. Aku hilang kekasih dan sahabat. Seumur hidup aku itulah pertaman kali aku lalui sindrom kekecewaan melampau itu. Mungkin kau pernah dengar makan tak kenyang tidur tak lena kan? Ya, aku lah si pengemis cinta bodoh itu tahun lalu. Ahh, lupakan. Mungkin kau juga tahu jika kau memang sungguh stalker terhebat aku, kan? Aku hilang sahabat. Sahabat yang paling aku percayai. 2008 mengajar aku tentang satu prinsip baharu dalam hidup. "Never trust anybody, including yourself". Baru aku tahu apa sebenarnya konsep kawan makan kawan, juga dalam 2008.


2008 memang banyak mengajar aku tentang hidup. Memberi aku pengajaran yang maha berharga. Mungkin pengalam itu lebih indah jika kita sendiri yang merasainya bukan?



Semester kedua memberikan sinar baru dalam hidup aku. Aku rasa bahagia selepas kekecewaan hebat itu. Ya, aku tahu tuhan itu lebih sayangkan aku.

Cuba satu aku harap di tahun baru - Aku tidak mahu menambah musuh lagi. Cukuplah dua ekor binatang tu. Mereka tetap akan menjadi binatang sampai mati kut?


haihh.



*senyum kelat*


Selamat Tahun Baru

2 comments:

Aida Zahrol said...

hello darl!!!

the past meant to be at the past aite! do have a blessing year ahead!!!

selamat tahun baru.
love you much~

aida zahrol

Marina Ahmad Bakri said...

love u too babe. yerla.. biar lah 2008 tu kann. u banyak simpan rahsia i masa 2008 kuut. hehe..

mwahh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...