20101013

Buang dalam lubang jamban!

Apa pun ranjau dalam kehidupan, walau sesukar mana pun pasti pada akhir nya kita berjaya harungi juga kan. Walau terpaksa berjalan kaki beribu batu di mana kiri dan kanan jalan penuh anjing bangsat, busuk dan ngeri berjarak dua depa pada kamu atau duri berbisa bakal mencucuk kurang dari lima inci dari kulit pun, jika Tuhan tahu kita mampu, maka kesusahan itu pasti akan muncul juga depan mata.

Persoalannya sama ada kita sedar atau tidak yang kita sebenarnya kuat. Sebab Tuhan yang Maha Baik ingatkan kita, "aku tak akan turunkan ujian buat hambaKu kecuali dia benar2 mampu". Jadi, kau fikir aku berani nak cabar kata Tuhan? Aku cuma perlu lebih kuat untuk hari mendatang. Saban hari ada sahaja manusia yang gemar mencabar kesabaran aku. Jika bukan aku pun, pasti ada kaitan dengan orang yang aku sayang. Ah, tetap sama kan?

Cuba kalau otak manusia boleh diprogramkan. Dan sistem administrator setiap sistem neuro itu adalah aku. Maka aku akan program setiap otak manusia tersebut, apabila bercakap haruslah menggunakan sel otak dan bukan sel ponggong!! Sebab kadangkala ada manusia yang cabut akal mereka, buang dalam jamban, flash dan hilang. Kemudian cuma pakai otak yang tiada akal untuk buat keputusan. Bodoh!

Hari ni aku panas hati pada Lecturer EOP aku. Ada ke satu presentation dari consultation company nak kena ada butterflies dan blink2 tulisan warna pink?! Lepastu keep on comparing KICT students dengan economics student. Kemudian ada pula lancau ni boleh cabar kami "kitorang cabar ICT students buat website untuk presentation" Mamat ni aku rasa adalah salah seorang mangkuk yang flash akal terus masuk loji pembuangan najis. Bangang tahap dewata! Sebab tu aku selalu cakap, ada sijil tinggi mana pun, pointer tinggi mana pun, takkan menjamin kau berfikir bagai orang ada ilmu.


Aku lagi hormat pakcik yang kerja kutip sampah.

1 comment:

♥ baiti ♥ said...

fakov la lecturer yg bias!

aku pernah kena masa amik EAP last sem ena~

kelas aku cuma aku(ict),ija(econs) & nani(benl) yg lain suma laws!

lecturer aku ckp~

"budak2 ict n econs ni reti ke nak wat in-citation? korang reti ke nak cari journal? kalau budak laws sy x kisah~ diorg mmg pandai"

aku mcm nak ckp "pundek kau la mdm, kang aku suruh kau update antivirus pon belom tentu kau tahu"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...