20110217

Adakah kau masih hebat?

Rasa kekok untuk kembali menulis. I used to write a lot before.


Sebenarnya perkara paling bangsat adalah apabila kita letakkan kebendaan sebagai priority atas segala apapun perkara di dunia ini. Tahu tak apabila wang menjadi ukuran maka hidup kita tidak akan pernah lengkap. Cakap lah dari aspek apa pun. Kau gagal.


I used to remind myself, bukan lelaki kaya yang aku cari tetapi yang bijak. That's very general. Bijak atas segi apa pun tetapi lelaki paling hebat adalah yang paling pandai mengawal emosi.


Jangan pernah sesekali mudah untuk menuding jari. "lidah adalah senjata yang paling tajam"


Pernah seketika kita rasa kita manusia paling bangsat di dunia. Aku selalu cuba send all positive vibes ke dalam diri dengan tidak bergaul dengan manusia yang negatif. Apa perkara paling lancau yang kau pernah rasa selain dikeji manusia lain yang mengaku kau kawan? Pernah rasa bagai babi bila kita bukan di pihak yang salah tapi sering disampahhina kan secara terbuka? Apa lancau?


Jangan pernah berkata soal umur dengan aku.


*muntah*


Cuba kamu duduk 5 minit pun di satu sudut sunyi dan kenangkan apa betul umurmu selari dengan kematangan kamu?


Tahu tak tuhan tu paling baik di dunia.


Paling banyak aku rasa bangsat dalam dunia. Dia selalu bisikkan di telinga aku;


"kau masih ada Aku"


...Aku masih rasa hebat, kau?


Marina

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...