20100602

Beza mulut busuk dan hati busuk

Apa beza dua benda laknat ni agaknya.

Kadangkala² sukar nak faham perangai manusia. Ada yang didepan senyum sahaja, dengan kita cakap paling manis, sampai semua orang pun suka, tapi hati dalam macam bangkai. Mulutnya baik, tak pernah cakap bukan² tapi bila ada peluang, dia paling jadi jarum yang paling tajam.


Bangsa Melayu memang ramai yang bangsat. Aku tak faham mengapa perlu berhati bagai bangkai. Apa sudah tak ada cara lain untuk lepaskan kebencian selain menggunakan perlongan syaitan. Walaupun adakalanya mulut aku jahat, tapi aku tak pernah terfikir nak melaga-lagakan sesama kawan atau pun lawan. Tak guna satu sen pun, sebab semua orang pun pandai fikir, pandai lihat, maka tak perlu propaganda segala untuk menjatuhkan orang lain. Diam lebih mulia.


Aku rasa elok sangat lah bermulut jahat dari berhati bangkai. Sebab ada orang yang mulut sahaja jahat tetapi hati baik, sebaliknya jika memilih menjadi si busuk hati, maka kau akan ada dua kombinasi mulut dan hati yang busuk.

Sejahat
² aku, sesyaitan² aku, sekurang ajar aku, aku tak pernah berlagak baik di depan orang tapi belakang jadi duri dalam daging. Jika tak suka, aku cakap tak suka. Tak guna bagai malaikat segala, tapi bila buka topeng jadi bapak syaitan.

Busuk hati macam bangkai tikus.


Notakaki: Doakan mak saya sihat semula dari angkara perbuatan manusia.

9 comments:

syazrinie omar said...

ya Allah. jahatnye orang tu. i'll pray for her ina. be strong. love love

Aida Zahrol said...

yes, tak paham betul. black magic masih wujud kat mana2. tak takut Tuhan betul.

Babe, moga mama u cepat sembuh ya :)

♥ baiti ♥ said...

kau manusia kuat ena~
byt harap dpt pinjam kekuatan kau~
dan byt harap mak ena cpt sembuh~

manusia pendengki ni kadang2 bukan musuh kita~
tp~
kawan kita sendiri kan~

Anne Juhanifah said...

ina...sedih gile duh..xpernah aku dlm situasi mcmni...

Marina Ina said...

mak aku sakit teruk korang.. kaki dia bengkak, merah2, gatal dan berair kt lutut... lahanat bangsat tu kalau aku dapat aku bunuh.

♥ baiti ♥ said...

hmmm~
same case happene to me jugak~
beza nya~
org tu wat abah aku sampai x reti nak baca quran or ayat2 suci~
asik nak mengamok je~
try da pegi darul syifa?

AHMAD AFIQ said...

jumpa harundin kat bangi

AHMAD AFIQ said...

g jumpa harundin.kat bangi

Marina Ina said...

baiti & ahmad afiq: mak aku dah pergi ke Phg berubat. Dan orang tu, insyaAllah elok.. cuma kena tggu beberapa hari lg nk tgok mcm mana. Skrg makin kurang gatal2.. cuma sakit tu turun ke kaki, mungkin nak keluar dari badan.. Terima kasih semua.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...