20101216

Kerja

Tahu tak sebenarnya perkara yang paling mengerikan adalah tua. Hakikat yang paling susah nak diterima manusia. Sorok lah bagaimana pun, sibuk lah hingga kita lupa pun, hakikat memang tak dapat nak dielak. Mungkin aku terlalu berfikir atau suka serabut kan diri sendiri, believe me, aku taku nak hadapi masa sekarang ni.

Tahu kan, sebenarnya kita tak sedar yang masa sedang jauh meninggalkan kita. Tapi hari ni, saat ini, aku seolah nampak yang sebenarnya aku sedang melangkah satu lagi level didalam kehidupan. Aku stress kan perkataan nampak tu sebab aku sedar, yang sebenarnya aku bukan lagi pelajar yang bangun tidur pergi kelas, balik lunch tidur dan pergi kelas semula. Ok, aku libang ni.

Perkara paling boleh buat aku lemah, yang slow kan step aku adalah keluarga. Kenapa aku cakap keluarga tu anggap sahaja lah satu perkara yang kau tak perlu tahu. Cuma, aku runsing fikir yang satu hari nanti aku akan tinggalkan keluarga aku, duduk sendiri, sampai mereka kian tua.. dan..


ahh, babi. Aku tak nak fikir!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...