20090629

Makan buah-buahan tempatan ---- ABAH KAU!

Baru-baru ni, atau lebih tepat lagi Sabtu lalu, aku dengan yus pergi lah pasar malam dekat taman aku ni. Saje lah, lepas balik jogging terus pegi dengan niat nak makan bihup sup.. Tiba-tiba aku nampak durian, hehe yerla kata orang Perak, durian tu memeng all time feberet lah bak kate opah belah bapak aku.

Yus pun tanya, nak durian tak, aku cakap, nak nak! ok kite beli satu makan kat gerai bihun sup oke? Kebetulan gerai buah dengan bihun sup tu sebelah2 kan. Aku tanya lah pakcik jual durian tu(selepas 5 minit berdiri takde respon, atau kutipan jualan dia dah capai target, kut?)

"Pak cik, nak beli sebijik je"

Sebab aku tengok muka dia macam anak dia baru kena tangkap polis sebab merempit - Macam siot okay. Kitorang senyap g, pastu dia cakap la ade, sebiji rm4, itu lah yang paling murah sebab ktorg usha kedai lain, ade yang sampai 8ringgit sekilo, panas hati pulak kan. Lepas makan tu, yus bayar lah, aku dengar dia cakap2 dengan pakcik tu, aku tanya lah, pastu yus cakap, pakcik tu penipu siot je, kate tadi 4ringgit, pastu dia mintak 5ringgit, suka hati abah die je kan. Aku dah
lah memang tengah panas dengan pakcik tu, manner langsung takde, treat customer macam cibai, lepas tu menipu plak.

Ape susah sangat ke nak makan durian? Letak harga cekik darah. Dekat jusco pun satu pek polistren durian tu pun sampai 19.90. Pelik betul. Manggis sekilo cecah 4.50..Dragon fruit pulak sampai 4ringgit sebijik.Kadang-kadang fedap gila, nak makan buah pun sampai nak kena fikir dua tiga kali. Konon suruh rakyat makan buah-buahan tempatan, harga pulak macam nak bunuh orang, sumpah bodoh ok, bodoh.


Pelik gila,

Kau cuba pegi Chow Kit tengok buah import macam epal;

Kau boleh dapat 15bijik, dengan harga 5 ringgit,

Memang abah-kau-- suruh orang makan buah-buahan tempatan, harga letak macam setan.


wadefak.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...