20100218

Pilih jalan ini konon

oh ya.. meh saya paste kan kata2 perempuan mereng tu di blog dia:

ya. rasa nya dah ckp lama aku x stalk page dia sehingga ke hari ini. masih. and jujurnya sgt bangga dengan pencapaian ini. sejak akhir bulan 12 yg lepas, aku pastikan aku buka blog dia utk aku bace ayat2 bangsat (ayat die la ni) dan budget itu, sama ada ada x ruangan ayat yg die tujukan utk aku. selama sebulan aku follow, ok x byk sgt update.. mungkin dia pon dah matang and dah menjadi diri sendiri.. mungkin sudah berubah menjadi wanita yg termulia..

sehinggakan aku teruja utk unblock dia dari fb ku. ok masa tu aku sgt bodoh utk lihat dia. di fb, dia berkata manis saja. di mana2 sahaja aku nmpak dia.. jd aku rasa down. ya aku mmg loser. sbab aku saket bila lihat teman2 yg aku syg bergelak ketawa bersama dia, tp aku x la busuk hati utk halang mereka berkawan. aku hanya rasa sakit itu saja. x seperti dia sehinggakan sanggup memburukkan aku utk biar teman2 jauhi aku. ok dia x berjaya. sbab aku bkn lg part of kuliah dia. aku juga punya teman kuliah yg jauh lg best dan buat aku ketawa setiap hari.

sekarang aku dah block dia blk di fb. supaya aku x rasa sakit sgt. ok betol2 berkesan. aku cuba utk bina hidup baru yg tiada bayangan tentangnya. perlu jadi hipokrit terhebat seperti dia supaya ramai kawan. mungkin susah tp perlu cuba. ok lupakan segala mcm ttg dia.. aku mesti berjaya.

sedang muhasabah diri lg ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

kesian kau..untuk pengetahuan kau, aku memang perempuan matang.. dan tak tergedik2 cakap manja dan fake tak tentu pasal macam kau. Dan ya, kemarahan itu tidak mengira kematangan seseorang.. dan aku tak faham, mengapa statement kau tak boleh blah untuk cakap aku burukkan engkau untuk terus mendapatkan kawan.

Ohh, excuse me, I dont need to do those crap to make friends..dan aku pernah cakap, aku boleh hidup tanpa kawan..atau seorang Liana sudah mencukupi untuk aku.. Dan bukan untuk cakap besar, kawan-kawan kamu yang mahu berkawan dgn aku..Statement ini bukan untuk mengundang pergaduhan, malah aku terima jika sesiapa sahaja mahu berkawan, tapi bagi aku "a friends of my enemy are forever my enemy" got it? Jadi untuk informasi kau juga, kawan yang so called kawan aku bergelak ketawa tu pun menyampah dgn perangai kau yang tak sudah2 busuk hati tu.. Even kawan baik kau pun cakap benda yang sama.. Hey girl, I dont need to do so called propaganda things untuk jatuhkan kau, dan aku tak pernah burukkan kau pun belakang kau.. so watch out your mouth, bitch.. Sebab aku memang akan benci kau sampai mati.. Dan semua orang pun benci kau, jadi aku tak perlu nak burukkan kau..semua orang tau keburukan kau tu.. kau dah jadi bahan ketawa apabila kami keluar bersama,,, HAHAHAHAHAHAAH


--> aku pastikan aku buka blog dia utk aku bace ayat2 bangsat (ayat die la ni) dan budget itu

Ok, apa masalah kau eh nak cakap benda ni.. ini blog aku, so aku punya suka la..dan kau nak sakit hati tu mengapa..nak cakap words orang sebagai bangsat? meh sini aku bagi tahu pulak kebangsatan blog kau yang buat semua orang nak muntah meluat dan jijik.. asik2 nak cerita pasal benda branded padahal kau pun datang dari hulu mana..(OHH lupa kejutan budaya dari Pantai Timur) asik2 nak cakap pasal singapore (ye la, itu la satu2 negara luar kau pernah pergi, kesian) dan penggunaan bahasa yang menggelikan.. haha.. dan ini bukan dari aku sahaja.. untuk kepastian, sila tanya kawan2 se block dengan engkau..ok? HAHAHA.. kesiann..


---> sbab aku saket bila lihat teman2 yg aku syg bergelak ketawa bersama dia, tp aku x la busuk hati utk halang mereka berkawan. aku hanya rasa sakit itu saja. x seperti dia sehinggakan sanggup memburukkan aku utk biar teman2 jauhi aku


Bila kau rasa sakit melihat kegembiraan orang lain, kau perasan tak yang sebenarnya kau yang busuk hati? Kau benci melihat kawan-kawan kau bergelak dengan aku? What the fuck are you talking about, girl? Tak sudah2 perangai busuk hati kau tu kan.. berubah lah..kau tak perasan ke people are gettting irritating of you..dan jika kau tak nampak lagi.. kau perasan tak yang people keep avoiding you? dan kau tiada kawan skrg? Jadi bagus lah jika nak belajar muhasabah diri.. tapi orang yang sedang muhasabah diri takkan cakap buruk pasal orang lain.. dia akan cari kesalahan diri sendiri dulu.. got it, baby?? Dan last word.. Aku tak perlu burukkan kau, semua orang pun dah tau busuk nya hati engkau, faker.. :)


Dan mengapa perlu block2 orang di FB? takut menerima kenyataan? kesian betul kau..


Lagi satu, sila buka balik entry kau yang ini, dan baca apa nasihat kawan-kawan terhadap kau, sebelum nak judge orang lain, ok perempuan berkancil merah??

MUHASABAH DIRI,,

OKAYY????


Italic

2 comments:

Aida Zahrol said...

aduyai. ppuan ni tak habis lagi yer. ada hati nak stalker2 ur blog. kasihan. dah tade keje la tu...

Marina Ina said...

tu ahh..dah biol kot otak tu.. maklumlah,,,kawan2 dah takde..dah lari,, sape nak kawan dgn minah culture shock cmtu.. kahkahkah..

siap boleh ckp i "dah jadi diri sendiri" plak tu..tak boleh blah..aku mmg dh lama jd diri sendiri kot..nak puji i puji. nak maki i maki je..g la DEAD.. dia tu yg fake sebenarnya..gagahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...