20110401

TGIF!

Enam bulan pertama bagi 2011 bukan lah satu permulaan yang menyeronokkan. Aku terpaksa bekerja keras untuk mengampung kos kehidupan yang semakin melampau. Kadangkala aku bangga dengan pencapaian diri, dan adakalanya rasa bagai diri paling unfortunate berbanding rakan lain.

Bukan sekali cuba untuk mempersoalkan takdir, tapi biasalah kita manusia bukan sentiasa sempurna dan tahu bersyukur kan. Sekurang-kurangnya aku masih ada cara untuk survive, orang lain mungkin ada yang hidup dalam kesempitan yang tidak akan ada berkesudahan.

Teramat beryukur, tiap kali aku jatuh, Aman mesti akan bisikkan kata semangat. Bila aku rasa bagai ditikam, Aman mesti akan cakap, "biarkan diorang, u dah jauh berpagar-pagar dah dari orang lain" dan tiap kali itu aku mesti rasa semangat datang kembali. Betul orang kata,

"...One of the advantages of being badly hurt is every problem you have after that seemed so small, because you have nothing to lose anymore..."

Aku cuba untuk tidak sibuk soal dunia lagi. Apa yang perlu dikisahkan adalah aku, dan orang sekeliling aku dalam beberapa tahun akan datang.. Bukan untuk let the future ruins my present happiness, ahh.. Tapi future planning tu penting kan?

Tahu kan bila kamu terlalu dendam akan sesuatu, benda tu akan lebih suntik semangat kamu untuk berjaya? Yes, It's overwhelming but what else can we do?



2 comments:

Aida Zahrol said...

I like aman's words! he's right, and we should move on! :)

Marina Ina said...

love you babe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...