20090724

Epilog perempuan tahi

Satu:

Suatu masa dahulu, kau rapat dengan Siti (bukan nama sebenar), kau share semua cerita, problem, suka duka sama-sama, tiba-tiba, Siti main kayu tiga dengan kekasih engkau, adakan hubungan yang sangat 'sulit' dan bermanja-manja bersamanya. OK. Tak payah tanya kau marah atau lah kan, tapi orang sasau je tak tahu marah. Tiba-tiba Minah (bukan nama sebenar) mengapi-apikan kau degan Siti, tapi yang pelik nya Minah ni yang over, ada ke dia buka semua pekong Siti. Cakap Siti tu ketiak busuk la, kaki masam la, jerawat dekat badan la. Dan yang paling aneh sekali, kau pulak diam je, tak cakap banyak, tak marah Siti tak sokong Minah. Tapi Minah ni boleh dikatakan kalau ada 48 jam sehari, setiap saatlah dia nak kutuk Siti, sampai kadang-kadang kau pun pelik, kau yang punya problem ke Minah? Tak cukup dengan itu, Minah buang Siti dalam top friend (dulu no 1 atau 2), dan terus buang dari friendlist (annoying tengok news feed katanya), tapi kau tetap tak komen apa-apa.


Selepas beberapa lama, kau pun ada krisis dengan kawan baik minah. Alaa..tak ada apa pun, setakat kecil hati, itu norma bukan?


Seperti biasa Minah akan tunjuk Hero. Sambil mengaku so-called-giant-tree, dia terus backing Sue (kawan baik kau, yang juga kawan baik Minah). Tapi isunya sekarang, kau dengan Sue, tapi seperti biasa yang lebih2 Minah. Tup-tup sebab terlalu backing bestie(opah die bestie), kau pun bergaduh dengan Minah ni. Setelah beberapa lama, kau dapat tahu Minah dan Siti telah bersekongkol semula. Kau seperti biasa, masih. Siti masih belum ucap kata maaf. Namun setelah beberapa lama, kau sudah memaafkan Siti, dan berharap dapat menjalin persahabatan dengan Siti, seperti dahulunya kalian, sudah lupa?


Tiba-tiba;

Kau dapat tahu Minah dan berbaik dengan Siti. Dan minah dengan comelnya berkata kepada Siti yang kau yang selama ini kutuk-kutuk Siti. Dia innocent, kau yang hasut dia dah macam-macam lagi busuknya engkau.


Dan yang paling tak boleh blah;


Minah kata kat kau,

JANGAN NAK BERBAIK-BAIK DENGAN "BESTIE" I LAH!

Sambil letak semula Siti dalam top friend, blog dan apakelahanat semua social networking yang dia join, sambil upload gambar comel, spend time together.


Macam setan tak? Tahi kau, BESTIE, gatal ketiak aku dengar, Minah!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...