20080403

Kalau pmpn tanya

*1. **Kalau perempuan tanya : Lawa ke pmpuan tu?
Makna tersembunyi : Siapa yang paling lawa? I ke, pmpuan tu?**

**2. Kalau perempuan tanya : You dah
makan ke belum?
Makna tersembunyi : Jom g makan. Lapar ni!**

**3. Kalau perempuan kata : Lawa-lawa la
baju kat sini,yek.
Makna tersembunyi : Belikanlah untuk I.**
(kdg2 jd point nk sembang je)

**4. Kalau perempuan kata : Rasa macam
nak pening la.
Makna tersembunyi : Tolong picit kepala.**

**5. Kalau perempuan kata : Letihnya
hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi...
Makna tersembunyi : Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju
sekali, yek.**

**6. Kalau perempuan kata : Kita lebih
sesuai berkawan
saja. Makna tersembunyi : I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?**

**7. Kalau perempuan kata : I suka berkawan dengan you. You baik,memahami bla bla bla... Makna tersembunyi : Hish... I rasa macam minat sesangat kat
you la. Rasa macam nak jadi awek you je.**
(tk setuju la,,coz im sarcastic)

**8. Kalau perempuan tanya : You pernah
tak teringatkan awek you yang dulu?
Makna tersembunyi : Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan
aku.**(ni valid utk bf-gf je)

**9. Kalau perempuan kata : I sanggup berkorban demi
kebahagiaan you.
Makna tersembunyi :Amboi! Aku kena
berkorban. Habih, korg dua eko gak yang seronok.** (haha,,btul2.. ;p)

**10.Kalau perempuan kata : I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.
Makna tersembunyi : Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat
aku dulu sebelum nak menikah lagi satu. Ini cuma contoh saja. **(ada ke pmpn semulia siti khadijah dan Aisyah?)

yg di strike-trough tu adelah yg aku tk brape nk stuju.. hehe..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...