20080423

Supportlah.

Kelmarin,, melepak bersama kwn2 lama..
diorg ni mmg kind of 'giggers' dan ikuti la scene muzik malaysia ni.
nk jdkan cerita..sembang2 ttbe kua plak cite psl butterfingers nye gig kt zouk 24th May nnt.

kecoh la masing2..daku pn dgn slumber mencelah.."heh, bkn ade indie band lain ke?"
Bittersweet ade kn?

"Butterfingers legend la u"..kate si dia.. ;p

"mmg la..abestu?"

"Mane boleh legend berkongsi pentas dgn new comers..,,"

"erk.,,"

ok.. mcm ni la..ini la persoalannya sekarang.. btul ke legend kne perform dgn legend shaja.
atau patut tk bg new comers join the legend?

bg aku la..patut ape..jgn la kite ade doubt dgn diorg.. time event dgn legend la the new comers ni
nk tunjuk talent diorg. cube korg imagine, diorg ttbe organize gig yg semua nye band2 baru nk
naik..confirm2 la smbutan dia tk sehebat dgn the legend kn?

soal nya bkn layak atau tidak band2 baru/indie nk share pentas dgn butterfingers atau love me butch tp tanggungjawab kita utk support diorg..support scene music dlm msia ni.
jgn la ade sikap pilih bulu,, semua band pn patut diberi peluang utk naik..

so,, mmg patut la gig 24th may ni diadakan..n kita kenelah support..
sape royalbutterfans yg tk suka bittersweet atau couple cth nya,, jgn lah fuck mereka..
mmg.. jauh lg untuk mereka sama taraf dgn band legend mcm butterfingers,, one buck short atau love me butch tp apa slhnya kita bg mereka peluang utk mencuba..

kalau celine dion dtg msia,, harga tiket 1000++ pn kita sanggup support,, tkkn local band kita sendiri kita nk fuck?
lu pikir la sendiri babe..

p/s : support peace no fuck campaign!
;)

2 comments:

Anonymous said...

aku sgt setuju dengan kenyataan ko..kalo gig rm10 pon haram nak pegi nie band luar datang dengan titlw "JELAJAH MALAYISA" kau nak pulka berebot bersesak pi tgk...

aku bukan nak pilih mana-mana music aku pon layan inter band jugak but ada sesuatu pada scene kita yang orang belom tahu lagik..

nie x abis2 artis sms..aku rasa dak2 wat band umo 16thn dah perform gig lagi kualiti kot dari artis sms nie..

panjang seyh!!terimas dari RETRO9

Marina Ina said...

btul tu...aku setuju la..
mmg pemikiran org malaysia kite ni kene cuci sket. bkn lah nk ckp kite tk boleh nk minat langsung..

tp apa salahnya bg support kt local band kita. kalau bkn kita yg bg sokongan pada diorg ni..sape lg kn?

ala..stakat gig tiket rm15 pn nk bekira ssh la kn. kdg2 aku pegi gig pn bkn sbb aku minat sgt pn kt band tuhh..tp sbb nk support..

huhu~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...