20080902

Seperti kebiasaannya..

2 September 2008,

Bererti sudah Ramadhan ke2 juga kita sengaia umat Islam menunaikan rukun Islan ke 3..Aku sedang menghabiskan baki cuti semester dirumah seperti kebiasaannya juga..
Dan seperti kebiasaannya juga aku sering memberi alasan kepada diri sendiri; untuk malaskan diri berterawikh..Ahh aku tak tahu, feeling itu ada.. namun rasa berat bila memikirkan kerja yang bertimbun2 ni..alasan lagi..HAHAA..


Seperti kebiasaannya juga, aku jarang tidak bangun sebelum subuh untuk bersahur..Entah, aku suka.. feeling mcam tu bulan selalu dapat kita rasa bukan.. setahun sekali dapat rasa bangun pagi untuk bersahur, mengantuk tu memang sangat..mata stim je..namun feeling tu yang best.. Bagi aku, rugi bagi sesiapa yang tidak minat bersahur.. Sahur juga yang membezakan puasa kita dengan puasa kafir.. dan juga terawikh..


Ahh,bila sudah dewasa, mulalah teringat sewaktu Ramadhan ketika masih kanak2.. macam2 cerita.. Darjah 1 puasa macam nak mati jalan kaki balik sekola bawak beg besar mcam siot je! HAHA!! eee.. puasa kt SAMTTAJ paling tak best! I hate my secondary school life, it was like hell! ohh myy, thanks God, aku bukan lagi didunia manusia fake itu! Tapi aku rindukan suasana Ramadhan di Shah Alam...rasa tenang dan damai..


InsyaAllah, jika tiada alasan dalam diri, hari jumaat ni aku akan ke Shah Alam..rindunya nak menghadap tuhan di dalam rumahNya yang serba indah..feeling yang telah lama di tinggalkan..

i miss Shah Alam..

Someone asked me just now:

"Sayang, after we get married, kita nak tinggal mana ya?"

and i replied:

"Shah Alam" *senyum*

That was the place where we met, it was 8 years ago.. (:

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...