20080906

Mengapa manusia suka pada kecantikan?

Kadang2 aku terfikir, mengapa manusia terlalu ekstrem dengan kecantikan.. Tanpa memikir panjang manusia ini sebenarnya terlalu gemar menghukum. Terlalu kerap mengeji yang hodoh. Kerna bagi mereka yang cantik itu baik, yang cantik itu mulia, yng hodoh pula hina cerca dan juga durjana.. Walhal bagi aku yang cantik itu selalu nya banyak memberi bencana.

Ramai manusia kata, aku tak tgok pada kecantikan, janji hati baik, semayang, ada agama sudah.

fak.

Tak payah tipu aku. Aku bukan manusia bodoh tak dapat baca fikiran orang. Munkgkin juga 6th sense.. Aku tahu siapa kamu. Kenapa ehh, kita suka pada yang cantik. Kalau gambar tu ada 3 orang gadis, perlu kah kita nak cakap

"eh, yang baju kuning tu cantik lah"
"Siapa kawan awak baju hijau tu cute lah"
"Kirim salam kat tudung coklat tu eh, dia lawa"
"Saya rasa jatuh cinta dengan awak, awak cantik"


Perlukah?

Apsal korang tak cakap, lawanya semua dalam gambar ni.. walaupun muka yang empat lagi macam tongkang pecah, satu je lawa; berbahasa lah! Kita kan orang melayu. penuh bahasa sama lain makna. Secara arbitrarinya bagi aku lelaki semua sama. Aku benci lelaki seperti itu.. Jika semua berkiblatkan kecantikan, bagaimana yang tidak cantik? Di mana tempat mereka? adilkah?


Lama2 aku jadi annoying..


Ah, dah kau orang ekstreme pada kecantikan tu tak payah lah nak cakap sebab lain kan? contoh:

-A cantik gila
-A sangat jujur
-Aku suka A sebab dia jujur, bukan kerana parasnya

*sacarstic*

Cakap lah yang betul. Aku benci manusia serupa ini. Manusia kejam.. yang cantik bagi kamu jujur, berani, bermaruah.. yang hodoh itu lah busuk dan tidak ada harga diri. Mana pergi nya pendidikan nya? kamu letakkan ia dimana, kelas keberapa..

*senyum*

ini lah norma kehidupan...manusia, manusia

5 comments:

Aniely said...

saya azhani ali lebih memilih kepada personality dan education. Saya suke lelaki yang bijak n funny. coz bile nak berbicara ttg pendidikan ade org untuk berborak...if kita berduka..ade badoT tok membuat kita gembira..yeah adakah jenis ini dah pupus?? mungkin kerana sekarang semua lelaki mengejar chantek n nak nampak cOOl. sumtyms Look stupid for ur love one is soo soo cOOl ok.saya mau jejaka yang ade sence of humor. mane beliau? ena ade calOn?


newey, kadang kadang chantek itu perlu ena..bukan untuk dinilai.tapi untuk mengambarkan kepedibadian. yang chantek = kemas, teratur dan x selekeh. Itu chantek.Chantek keperibadian juga dikira....tak chantek peribadi, maka hodoh la seseorang itu.

Aida Zahrol said...

babe...

tp u cantik...n tak bawak bencana pun...

u wat i heppi pe...

nabila.nazlan said...

awak cantik ...ini adalah kenyataan benar dan ikhlas...heheh :D

yg penting sayer sokong kenyataan anda ini!!!!!!

Marina Ina said...

janie : betul tu janie! hehe.. tp kn posting ni stress pasal org yang tgok pmpn pade paras rupe nye. apakah. haha. tp ena pon ske lelaki educated! sentiase je kacak di mate.hehe

aida: u pon cantik babe! hot lagi..

mom: awak pon same, sweet sgt..

Aniely said...

haha both ways.pompuan pon suke pada kecantikan juga....bukan lelaki jer..betOl x?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...