20100120

Penambahan

Tahu tak sejak pagi tadi bekalan internet di bilik terputus. Maka saya secara solo telah meng 'chill' kan diri yang panas di cc belakang bilik tdur saya.

Baiklah.

Mungkin ia sedikit harsh. Untuk add kawan-kawan baru di facebook sebenarnya bukan lah sesuatu yang keji pun. Tak salah sebab aku pun ada juga add random people dan approve friends of friends.. Make friends lah kan. Tapi jika kau berlumbah² untuk meramaikan kenalan di fb, ms atau apalancau social networking site atau blog which mereka tak beri satu faedah pun dari segi mental, atau nuffnang untuk apa kan.. Ok, honestly, aku suka add sesuatu yang cantik pada mata aku. Tak kira lah perempuan, lelaki atau bi sekalipun.. tak ada hal..sebab biasanya selepas aku add, aku akan tegur punya.. Tegur tu tak lah bermaksud mintak no fon atau id ym, contoh macam kau drop comment pada photo atau headline dia, disini nampak lah ada motif apabila kau add bukan. Sumpah, selalunya aku akan add photographer, somebody atau public figure sebab nak tengok gambar² menarik mereka ambil idea dan memuji. Itu sahaja.

Maka, apabila kamu sesuka hati approve orang untuk meramaikan jumlah sahabat di fb tu sebenarnya sangat memualkan. Untuk mendapatkan perhatian atau kepopularitian, entah lah tak pasti.. Tahu tak apabila orang lain pelik mengapa rakan kepada rakan rakan jiran belakang rumah sahabat lama kamu pun nak add kamu tu kan macam kelakar. Atau, buat account palsu untuk intai seseorang yang sebenarnya kau admire atau benci, dan drop comment seolah² aku tak tahu kamu siapa, tolonglah jangan. Atau, kamu add/approve untuk berlumba² dengan rakan satu rumah/bilik/kelas atau jiran kamu, siapa paling ramai kawan dalam friendlist, dia dapat hadiah. What the fish wei..

Ada yang siap buat fan pages la pulak..ini memang betul tiba²..padahal bukan sesiapa pun..tak faham betul..

Siiiiiickk la..

Kalau aku main approve je sejak aku main fb 3,4 tahun lepas kan, rasanya lah memang dah beribu² lah kawan.. tapis ok..sila tapis.

Berkawan untuk memuliakan kawan, itu lebih penting.
Kalau setakan menambah kawan, untuk diam/mengutuk/mengeji lebih baik kau terjun dalam longkang.

Lebih baik.

2 comments:

easternC said...

yup ~ dah name pon facebook...
selagi tak face2face with the person, i think, hardly nk approve anyone yg req..
haha it will defeat the name of facebook la kalau semberono je approve..
baik kasi name approvebook :P

Marina Ina said...

pandai nya awak....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...