20100502

Apa yang aku faham tentang kepopularitian

1. Tak perlu jadi cantik apabila sudah popular semuanya nampak cantik dan semua orang akan suka. Dan apabila sipopular sememangnya cantik, maka segala buruk pun hilang.

2. Apabila buat sesuatu contoh seperti menulis blog, berbisness, mengeluarkan produk kecantikan dan sebagainya, orang tetap akan baca, follow dan beli, walaupun secara jujur isinya kandungannya mengarut dan totally rubbish terutamanya blog somebody yang popular di Malaysia lah.

3. Follower akan komen dan puji, apabila beliau lakukan sesuatu, semuanya dianggap betul dan semua akan sokong. Walaupun blog penuh gambar syok sendiri seperti gambar sedang makan, sedang sikat rambut atau baru bangun tidur sekalipun ataupun produk memang totally tak boleh digunapakai langsung tetap akan ada yang paling bangang pun cakap "eee, comel la Hanis Zalikha!" (contoh) Cuba lah jika kau tak popular, agaknya mahu kena tikam bila selisih kat mana2.

4. Kata-kata mereka semua orang nak quote padahal somebody ni bukan lah ahli akademik pun.

5. Semua entri, semua outlet dan apasegala benda yang dibuat oleh beliau ni akan keep on dikunjungi oleh orang yang sama, keep on memuji dan beri sokongan moral apasahaja, motif - harap dapat perhatian dari sipopular ini. Mahu turut sama popular lah kiranya.

6. Semua orang nak jadikan beliau idola. Kalau di FB semua orang nak add lepas tu semua nak tinggalkan komen yang terpaling comel sekali abad ini agar ada icon "likes" oleh sipopular, kalau dia reply itu paling miracle.


Memang.

Malaysian memang faktap.

Menganjing nombor satu!

6 comments:

Zulfadli Zainal said...

true. aku harap orang orang itu mula sedar.

Marina Ina said...

dua orang ini hidup dalam kepura-puraan.

Aida Zahrol said...

contoh pasal Hanis Zalikha tu hampir 99% benar. seriyes i can't figure out why. ade satu ketika tu, oh mungkin masa tu ignorance kot. tak kenal pun HZ saper. tp pelik. nape semua orang duk follow dia. komen satu entry hampir beratus. pergh, kalah PM nyer blog kot. hahahahah

Marina Ina said...

tu la babe. hmm tp bab komen beratus tu xpe lagi..isi dalam komen tu yg paling rasa geli. semua nak mengampu. mcm la dapat kat deme duit HZ tu..adeh

Aida Zahrol said...

tau takpe. org akan kata kita jeles. bukan jeles la. muak tahu tak? aduyai. semak la bila tgk. hahahhaa

Marina Ina said...

tak jeles kan babe..tp malas konpius..kenapa lah melayu suka mengampu yer..adehh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...