20081121

Aku demam dan terus berfikir

Demam akibat jangkitan bos tempat kerja aku menyebabkan aku tak dapat nak pergi kerja hari ni.. Sebenarnya memag dah 2,3 hari rasa macam tak sedap badan tapi kerja jugak lah tak tahu nak buat apa kat rumah. Macam hari ni, aku macam orang gila tak tahu nak buat apa. Bosan nak mati.
Aku pun masak. Ya, aku masak. --'

Setan.


Semalam aku mimpi macam apa. Memang tidur aku tak pernah lena. tak pernah puas. Tak tahu kenapa.. Mungkin itu satu dari nikmatNya yang aku tak dapat nak nikmati.. Apa apapun, hari ni aku macam biasa lakukan kerja rumah macam suri rumah selalu buat lahh. bosannya entry kali ni kan.


Tadi aku tengok kat fecebook. Profile kawan kawan. Tengok diorg happy je. Party, club lahh.. Holiday lah.. Mandi pantai lahh. Macam macam.. Chill. Kadang aku terfikir, diorang ni ada masalah tak? Pernah ke diorang ni rasa macam mana hidup susah ea? Macam hari hari hidup diorang untuk enjoy je. Aku pun macam eager nak tahu. Parent diorg coool gila kan. Tapi aku macam nak jadi macam diorang kadang kadang. Enjoy jea. Keluar sana keluar sini. Chill sana chill sini. Macam tak ada masalah. Mungkin juga merea ada masalah, tetapi masalah kecil yang tak perlu lah nak difikir panjang. Sama ada hal teman lelaki atau kawan kawan.


Ahh, itu masalah biasa.



Tapi tak boleh jugak kan? Asyik enjoy je pun tak boleh. Sebab 80 peratus kawan kawan aku semua tu bukan pandai sangat dalam pelajaran.. Mungkin sebab mereka terlalu enjoy sampai lupa tentang apa yang sebenarnya mereka cari dalam hidup.


Haih.

Fikir.

Fikir lagi.

Tetap tak serupa.

Ya.

Mungkin itu yang membezakan aku dengan mereka.

kan?

;)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...