20081103

Pernah tak kau rasa mcm ni

Aku selalu cakap pada diri aku, ah tak payah peduli orang suka kita ke tak. tak payah concern what people think about us. tak perlu risau apa yang seseorang label tentang aku. satu yang aku tahu, aku punya sekurang-kurangnya seorang iaitu kawan yang cukup percaya pada aku, itu sudah satu penghargaan besar buat diri aku. Aku tak perlu menjadi menagih sepuluh engkau untuk percaya dan suka pada aku. sense of ignorance itu, sudah biasa..aku sudah jelek. Namun memang aku insan normal yang kadang2 ter saiko dengan spesis ini.. dan kadang2 rasa nak hentak kepala dekat dinding sebab aku jelek dengan mereka2 ini.

Aku adalah aku. Bagi aku, seseorang itu bisa mengekspresikan raut mereka tentang sesuatu yang kurang menyenangkan atau menjengkelkan pada sesiapa dan bila-bila masa. Pada aku, itu hak asasi manusia. Dan pada aku juga, setiap sesuatu itu ada hadnya. Kau tak boleh sesuka hati tunjuk muka mintak penampar tu pada orang2 yang kau tak suka. natural saja itu sudah memadai.. Kau tak perlu tunjuk pada semua orang yang diri kau hebat dengan masuk ke tempat orang dengan tidak bagi salam..itu mak aku cakap biadap..

Kau mesti ada orang yang kau tak suka kan? tipu lah kalau kau cakap tak ada..Dan aku, memang ada, dan memang ramai..menjadi seorang aku sangat mudah..kau tak perlu lawa atau pandai untuk berkawan dengan aku.. cuma kau tak perlu tunjuk bagus, walaupun kau sememangnya bagus dari sepuluh aku..itu yang paling aku bencii.. kalau kau kawan aku, kau mesti tahu, sembilan dari sepuluh orang yang aku penah benci adalah dari kalangan jengkel itu..ya, aku memang zalim barangkali, kerana meletak mereka ini lebih hina hari kasut aku walaupun mereka ini pandai, cantik atau kaya sekalipun..

Sumpah kalau aku terusan hidup dengan spesis ini aku boleh tikam diri sendiri sambil cakap kenapalah aku kena berhadapan dengan spesis bodoh macam kau..tiba2 kau nak pandang aku atas bawah kerana kau emosi dengan aku.. aduh, dunia semakin jelek! aku rela lagi hidup dalam hutan yang banyak nyamuk dari jumpa spesis pandai, tapi bodoh dalam benda common sense.. itu lebih hina dari orang yang gagal tiap2 semester akhirnya kena dissmiss. sumpah, aku kadang2 tak faham.. kalau kau kawan aku juga, kau mesti perasan, tiba2 aku diam.. itu maknanya, aku tengah ligat fikir tentang spesis ini yang macam langau, menjengkelkan lagi mnghinakan..

Kau rasa nak bunuh diri tak kalau tiba2 orang cakap kau dengki kat diorang padahal kau tahu kau lagi pandai dan cantik dari diorang? kau pelik tak? aku pun pelik kadang2.. nak tergelak pun ada dengan spesis ni..bagi aku tiada apa yang perlu aku cemburu pada seseorang engkau melainkan kau pandai berkata2 yang boleh membuatkan aku membulatkan biji mata. tiada apa..
seumur hidup aku aku hanya pernah cemburu pada seseorang itu.. dia pandai dalam pelajaran cantik dan bercakap menggunakan otak.. hanya seorang.. yang pasti bukan engkau.. engkau tidak perlu menjadi kaya, atau memeliki kereta untuk membuktikan aku cemburu dengan engkau.. engkau tidak perlu mendapat pointer 3.5 keatas untuk membuktikan engkau bijak dan merasakan semua orang perlu menjadi hamba kepada engkau.. engkau tak perlu cantik untuk berkawan dengan akuu..

tetapi, engkau adalah orang yang aku hormati jika engkau boleh berkata2 menggunakan akal yang waras..


angin bertiup diluar,
tetapi mengapa aku disini kepanasan?


tranquilti hati,
031108

3 comments:

syaherasepeai said...

tapi malangnya tiada orang yang boleh hidup dengan hanya seorang saja yang setia menemaninya ke mana jua. Mereka ini spesis yang tidak kisah untuk mengeluarkan wang yg banyak semata ingin mendapat perhatian menggunung dari persekitaran mereka.

*you go girl :)

.ila. said...

aku ini pertama kali singgah,
tapi terpaku pada entri ini.

aku punya kisah yang sama,
berhadapan dengan-mereka.
mereka ini terlalu cemburu.

aku tahu mereka tahu,
aku ini walau apa pun mereka aku lebih-dan lebih dari mereka.

kamu mesti kalis.
apa yang mereka mahu tunjukkan,
mereka mahu pamerkan,
tidak ada kaitannya dengan kamu.

jika kamu tidak peduli,
mereka rasa mereka akan sia-sia.

=D

.m a r y n n a.® said...

syahera: mungkin boleh kot..

ila: nice word! thnks babe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...