20081109

Hari ni habis

Hmm, exam dah habis..tadi last paper.. aku tak tahu apa yang aku jawab sebab aku tak habis baca.. Dalam otak aku ada 1001 benda tgh berjoget mengacau tumpuan aku.. Aku makin rimas.. Dan aku tak tahu sampai bila aku harus dibayangi rasa itu.. Tadi aku rasa aku jawab exam macam orang bodoh..Aku nampak manusia no 2 paling aku benci dalam dunia ni.. Aku rasa macam nak bunuh dia masa tu jugak..Ya, memang aku senang di eksploitasi oleh minda aku sendiri.. Ya, aku memang tak kuat.. tak kuat langsung..Aku rasa tadi nak buat2 jalan sebelah dia, buat2 terjatuh lepas tu hold tudung dia then aku tarik sampai koyak tudung dia;



mom cakap, memang orang takkan gelakkan aku sbb aku jatuh. Memanglah, orang akan gelakkan dia, bukan aku.. tapi aku masih waras. sekejam aku kat muka bumi tuhan ni, aku tak akan sama sekali tikam kawan aku, apatah lagi kawan yang aku yang paling rapat.. Tapi sbg insan biasa yang kenal erti dendam, aku memang sukar nak maafkan perbuatan kau dan engkau.. kau memang terlalu kejam.. Pulak tu tadi seat aku depan sekali dalam hall yang boleh memuatkan lebih 1000 orang..Damn, macam mana tu? tak penah dowh!



Ok, tumpuan aku kini lain.. Dalam masa cuti yang singkat ni, aku nak cari kerja.. Aku punya banyak impian yang mungkin pada mata kau bodoh. Tapi tidak aku.. Jika 7 jam aku menghabiskan masa surfing bukanlah semata2 facebook dan blog.. Mungkin kau tak macam aku.. Aku remaja berwawasan yang tahu sukarnya mencari sekeping lima puluh sen.. Aku paranoid.. Pada aku remaja yang suka membuang masa untuk network friend dan chatting tu bodoh.. Pada aku remaja yang tidak pernah tahu menghargai sehelai wang kertas koyak itu miskin.. Pada aku remaja pada dasarnya wajar memikirnya corak hidupnya akan datang.. Bukan bersuka ria menghabiskan wang ayahbonda dan menangis di hujung talian pada hujung minggu untuk meminta wang.. Bagi aku, wang memang berharga walaupun bukan segalanya.. Aku seronok jika kau berfikiran seperti aku.. Aku bangga kau kawan aku..


Hidup aku kosong.. Bagi aku punya ramai teman itu menyusahkan.. Bukan menyenangkan. Aku selesa dengan hidup aku sekarang.. Aku tak punya banyak masa mencari kenalan itu ini, semata2 untuk populariti.. Harga menjadi sahabat aku, pada aku memang tidak ternilai.. Untuk berkongsi rahsia apatah lagi.. Bagi aku, hidup susah memang mengajar aku untuk jadi lebih matang.. Mungkin pada kau berbeza.. Bagi aku tidur itu bukan untuk membuang masa, tapi kadangkala, aku tidak dapat seminitpun berehat walaupun sedang tidur.. Otak aku ligat berfikir itu ini.. Keluarga, wang dan masa depan.. Masalah masa lampau aku cuba padam tapi sukar.. Bukan aku suka hidup dalam kenangan tapi ia tiba2 muncul dalam fikiran. Pada aku, jika aku boleh lihat dia mati, aku sudah cukup puas hati.. Aku puas.. Aku memang kejam, tapi dia 1000 kali lebih kejam dari aku.. Maafkn aku, aku tak mungkin maafkan kau..

Ya, aku rasa aku akan nampak tua sebelum tiga puluh..

=.=

5 comments:

♥ juhairah ♥ said...

syg, awk jmpe dat bitch ke? huhu

.m a r y n n a.® said...

haah...rase nk tikam je die! haha

♥ juhairah ♥ said...

wakaka.. eeyarks! hee..

Aida Zahrol said...

yu...i nak juin!!! hahaha~
wah..kat puerto rico...wuwuwuw!

.m a r y n n a.® said...

puerto rico opah die! =))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...