20080518

Cerita satu malam..

Alkisah, nak cerita lah. mcm bosan pulak kan.
hari tu aku kua g OU tgok muvie bersama en. acap.. hehe. aku gerak dr uia terchenta tgh hr. ntah, aku tak taw kenapa dgn slumber nya aku pkai body shirt yang agak fit n pendek, short sleeve pulak. kebiasaannya bila kitorg kua dr uia pkai mcm tu mmg akan sarung sweater lah kan. tp ntah hr tu, aku slumber je mcm uia tu bapak aku punya U lah kan.

aku pakai je cmtu tk pkai sweater.pegi mmg lah lepas. sbb bro tu( yg aku sewa kete ) amek aku kt dalam kolej. balik tu dlm kul 11mlm, guard cukur kening tu ( ade sorg guard pmpn yg kecoh kul 8 dh ttp gate kolej )dh tutp gate dgn skittle, aku pon gelabah ah. kua dr kete bro tu aku pon jln je dgn bju yg aku describe kt atas. pkai tudung ah. skali guard tu tgok daring je kt aku. ttbe tgh aku jln nk msuk....

guard : sis sis kejap, student ke?
aku : erk. saya...saya visitor ( sbb kalau aku ckp student, confirm2 aku kene saman kan? )
guard : visitor? tp skrg kn dh pkul 11mlm, visitor tak boleh masuk lg.
ena : saya nak jumpa adik saya, nak bg brg ( dan2 lah kan )
guard : adik duduk blok mana?
ena : blok..erm..tak sure lah, tp dia suruh saya tggu dpn ofis tu.
guard : siapa nama adik?
ena : juhairah ( kesian jue jd mangse ;p )
guard : suruh dia dtg gate cni, pelawat tk boleh masuk
ena : ( perghh..chuwak siot, skali kantoi mampos aku kan )

tgh2 guard tu masuk pondok guard, aku kate kt die," jap eh, saya kol adik.."
aku pun wat2 la kol jue..

ena : jue, tolong ena jue.. gelabah gyle skang ( jantung aku dh moving fast )
jue : kenape na? mcm ade prob
ena : jap jue jap...tggu taw..

tgh2 aku on phone dgn jue, aku tgok guard tu lam bilik dia tgh selak2 buku pelawat, maybe nak soh aku tulis nama dlm tu ke hape aku tak sure.
aku pun ape lg..lari dgn heels2 tu mcm kene kejar anjing ohhh!! ( yer lah, aku bukan pelawat wehh! aku student!!! ) *sigh*

aku tak toleh kiri kanan dpn blakang, dgn dress up yg senonoh tu, aku pecut lari 4x100m...wakakakaaa..

sampai blok terdekat, aku lari naik tangga menyorok kt situ.
wahahaha...klaka dowh men kejar2 dgn guard. cannot go! tp mmg chuwak tahap gaban ahh..tak pyh crite. pastu lepas 10min, aku toleh kiri kanan usha line aku bukak heel, aku lari g blok aku...ikut blakang toilet. perghh..mcm besa dow dosa.

sampai bilik, muka aku dh merah padam sbb berlari. jue dgn mom dh chuwak.
nape na? aku pon crite A to Z... diorg gelak tak igt dunia.

mom : ko pun satu hal, pakai ah sweater kua td
ena : ntah, aku budget lepas dow.
jue : ena sengal! lepas ni abes ah, guard tu mesti cm muke ena
ena : TIDAAAAAKKKK!!!

;P


Hari esok nye..aku wat2 innocent lalu dpn guard tu..tutp muka dgn tudung.
kehkeh..mesti dia cam aku sampai mati..

kuikui...sory guard. aku perbodohkan kau. yer lah, kene saman mati ah.
mahal plak tu. aku pn satu, igt UIA tu Encik Ahmad Bakri punye eh?

8 comments:

Aida Zahrol said...

=))

wakakkak..sengal ah yu babe!

apekah men kejar2 ngan guard...mcm cite hindustan daa...

wakakka...tolong ah...cannot go!

*hensem tak encek ceghap?* ;))

Marina Ina said...

wahaha..

off topic. wek!

u gelak sopan eh. ;))

meh i gelak guling2 =))

guard tu tak larat nk kejar i sbb die XXL..

=))

Aida Zahrol said...

padan ah...sian oh guard xxl...

adeh...takleh blah oh...

huhu...

i nak wat cem tu jua takleh plak...
sbb i dah tade kolej nak berlindung...org da grad kan...

=)) =))

Taz Jaafar said...

haha.
wat klaka ar kak men nih

Marina Ina said...

salise: cis,mentang2 dh grad! wek!! ;p

tazz : pepaham lah, akk kt skolah dulu lg truk. :D

nabila.nazlan said...

bungek gyler klaka ah cter ko nih..xtahna..muke merah gylerrr

::hanneys:: said...

aku bc blog ko..aku rse sempot mcm ko lari..he..weys..*babiks*..haha..xsesuwey la kite gune..kite kn gewd gal!!yeayh!!

Marina Ina said...

aku nk wat plastic surgery supaye guard tu tk prasan aku lahh...heee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...