20080522

Interesting..

As usual, reading a politic blogs.
and i found a very interesting qoutes by Dato' Seri Anwar Ibrahim;


"Jika anda tidak berupaya melakukan perubahan signifikan dalam 10 tahun, bermakna sudah sampai masanya untuk berundur," kata beliau yang yakin bahawa mempunyai sokongan padu ahli-ahli Parlimen untuk menjadi Perdana Menteri."



bwahahaha...memang sangat setuju.. it's not 10 years either, it has been 50 years!!
blah! sekian.

;]]

3 comments:

Mirrul said...

Aku sgt bersyukur keadaan Malaysia setelah 50 tahun.
janganlah lupa jasa2 pemimpin terdahulu.itu saja.salam.

Anonymous said...

salam.
nk bg pendapat about anwar ibrahim. sorry to say.

i kagumi kehebatan anwar ibrahim berkata-kata dan berhujah kerana itu mmg bakt semula jadi beliau sbg graduan ijazah pengajian bahasa melayu di UM. so, mengutarakan kata-kata bernas, indah dan bermakna adalah kelebihan beliau.

namun, i tak respect beliau dari perjuangan n tingkah laku beliau. terutama ketika beliau menjadi timbalan perdana menteri dahulu. i x sukakan dasar dan pendekatan beliau kerana beliau lebih pro-barat terutama Amerika. i pernah terbaca bagaimana beliau sbg TPM mendapat sambutan hangat dan diagungkan di USA tetapi PM kita pd masa itu iaitu Dr mahathir diperlekehkan di USA.
Tetapi, Dr Mahathir dikagumi dikalangan cendekiawan Islam dan negara Islam. Nampak kontra antara dua pemimpin masa itu. Pro-Islam dan Pro-Amerika.

Sehingga kini anwar masih seperti dahulu. walaupun dinafikan beliau, namun kebenaran tidak dpt disembunyikn. masih ingatkah kita apabila sidang APEC kuala lumpur pd 1999? terang-terang Amerika menyokong dan memberi bantuan dalam demontrasi reformasi yang dicetuskan anwar ibrahim sejurus selepas pemecatan beliau? Kata-kata Al-Gore (Naib presiden US ketika itu) sangat menyakitkan hati.

em.. terpulang la kepada kita untuk menilai.

sekian

Marina Ina said...

Mirrul : jasa2 pemimpin lepas mmg patut kita hargai. tunku dan tun razak itu layak digelak pemimpin.
sanggup bersusah demi rakyat.

;)

qareem : pro barat atau tidak itu bukan persoalan disini.
Tapi siapa kita untuk tahu apa agenda sebenar bila anwar pro barat?

u ckp tentang salah anwar masa TPM, tapi mahathir? i tk ckp psl mahathir skrg sbb lucky dia sdr skrg UMNO itu korup. dan dia juga mengaku dia buat salah pada anwar.
walhal anwar tak bersalah sama sekali.

cuba u tgok sendiri video itu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...